Vahvistimme asemaamme suunnannäyttäjänä

ARE ON strategiassaan määritellyt, että olemme taloteknisten palveluiden suunnannäyttäjä. Vuonna 2019 jatkoimme investointeja toimintamme digitalisointiin. Aloitimme uuden huollonohjausjärjestelmän Ohjurin käyttöönoton ylläpito- ja huoltotoimintamme tueksi. Järjestelmä on merkittävä askel kohti automatisoidumpaa huoltotoimintaa. Pystymme tarjoamaan asiakkaillemme yhä tarpeenmukaisempaa huoltotoimintaa, kun hyödynnämme ohjelmistorobotiikkaa, parannamme työmääräinten käsittelyä, raportointia ja tehostamme reittisuunnittelua.

Perustimme Ruotsiin oman maaorganisaation

Are on saavuttanut Suomessa alan markkinajohtajuuden. Kannattavan kasvun takaamiseksi olemme strategiassamme päättäneet laajentua myös Ruotsiin.

Vuoden 2019 alussa viimeistelimme Ruotsissa putkiurakointi- ja huoltoyritys Kungälvs Rörläggerin yritysoston, ja siitä tuli osa Are-konsernia. 240 ammattilaista työllistävä yritys on Göteborgin alueen johtava toimija, ja sillä on toimintaa Ruotsissa kahdeksalla paikkakunnalla. Putkiosaamisen lisäksi yritykseen kuuluu Göteborgin alueella toimiva noin 20 henkilöä työllistävä sähköurakointi ja -huoltoliike Inter El AB.

Suomen tapaan haluamme tarjota asiakkaillemme myös Ruotsissa kaikki talotekniset palvelut kiinteistön koko elinkaarelle. Tavoitteen toteuttamiseksi rakensimme vuonna 2019 Ruotsiin oman maaorganisaation Are Sverigen, jonka toimitusjohtajana aloitti Jonas Granzell. Organisaatiossa työskentelee myös business controller. Oma paikallinen maaorganisaatio mahdollistaa Aren asiakaskeskeisen toimintamallin vahvistamisen Ruotsissa ja uusien yritysostojen tehokkaan valmistelun.

Jatkoimme asiakaskokemuksen kehittämistä

Strategiamme keskiössä ovat asiakkaat. Olemme tehneet merkittävää kehitystyötä, jotta saamme asiakkaamme äänen paremmin kuuluviin kaikessa tekemisessämme.

Olemme tehostaneet asiakastyytyväisyyden mittaamista sekä palautteen käsittelyä. Käymme palautteet aina henkilöstön kanssa läpi, ja hyödynnämme tuloksia palvelun kehittämisessä. Asiakaspalautteiden pohjalta olemme käynnistäneet esimerkiksi verkkokoulutuksia asiantuntijoillemme.

Loppukäyttäjätyytyväisyyteen vaikuttaa voimakkaasti talotekniikkakumppanin kustannustehokkuus. Viime vuoden aikana otimme käyttöön uuden hankintajärjestelmän, jonka ansiosta olemme voineet automatisoida ja digitalisoida monia hankintatoimintojamme. Hankintojen digitalisointi on paitsi nopeuttanut monia toimintojamme myös tuonut lisää kustannustehokkuutta, jota olemme voineet hyödyntää asiakkaidemme hyväksi. Osana Älykästä hankintaa olemme myös uudistaneet huoltoautomallistomme ja siirtyneet yhä ekologisempiin, käytännöllisempiin ja kustannustehokkaampiin huoltoautoihin.