Asiakastarpeet ohjaavat strategista kehitystämme

ARE ON strategiassaan valinnut kannattavan kasvun tien. Olemme saavuttaneet Suomessa alan markkinajohtajuuden, siksi lähimarkkinoille laajentuminen on meille luonnollinen seuraava strateginen askel. Meillä on jo ennestään Suomessa paljon asiakkaita, jotka toimivat Pohjoismaiden laajuisesti.

Vuonna 2018 joulukuussa julkistimme pitkään valmistellun ensimmäisen yritysostomme Ruotsissa. Ostimme putkiurakointi- ja huoltoyritys Kungälvs Rörläggerin, joka on Göteborgin alueen johtava toimija ja laajentanut toimintaansa Ruotsissa seitsemälle paikkakunnalle. Yritys työllistää noin 240 alansa ammattilaista. Kungälvs Rörläggerin toimintaan kuuluu vahvan putkiosaamisen lisäksi Göteborgin alueella toimiva noin 20 henkilöä työllistävä sähköurakointi ja -huoltoliike Inter El AB. Tavoitteenamme on tarjota tulevaisuudessa asiakkaillemme myös Ruotsissa kaikki talotekniset palvelut kiinteistön koko elinkaarelle. Tämä merkitsee lähivuosina Ruotsin toimintojemme kasvattamista.

Kohti parasta asiakaskokemusta

Strategiamme keskiössä ovat asiakkaat. Olemme tehneet merkittävää kehitystyötä, jotta saamme asiakkaamme äänen paremmin kuuluviin kaikessa tekemisessämme. Mittaamme systemaattisesti asiakastyytyväisyyttämme. Lisäksi olemme muun muassa kouluttaneet ja kehittäneet asiakaslähtöisyyttämme uuden verkkooppimisympäristömme ja OmaKoutsi-vertaisoppimisverkoston kautta.

Haluamme tarjota asiakkaillemme alan parhaan asiakaskokemuksen. Arella on kolme palvelusektoria: uudisprojektit, ylläpito- ja huoltopalvelut ja modernisointi. Olemme tehneet paljon töitä,jotta asiakkaamme saavat samanlaisen asiakaskokemuksen kaikilla palvelualueillamme. Viime vuoden aikana tiivistimme entisestään sisäistä yhteistyötämme ja tiedon jakamista, jotta asiakkaalle muodostuisi entistäkin yhtenäisempi Are-kokemus.

Loppukäyttäjätyytyväisyyteen vaikuttaa voimakkaasti myös talotekniikkakumppanin kustannustehokkuus. Viime vuoden aikana kehitimme esimerkiksi hankintaamme sekä toimitilojen ja varastojen tehokkuutta.

Talotekniikka digitalisoituu

Globaalissa mittakaavassa rakennusala on edelleen yksi vähiten digitalisoituneimpia aloja. Digitalisaatio tarjoaa kuitenkin valtavat mahdollisuudet kiinteistöalalle.

Are haluaa olla edelläkävijä myös digitaalisuudessa.

Are haluaa olla edelläkävijä myös digitaalisuudessa. Strategiassamme nimitämme tätä kehitystä digitalosaatioksi. Tekemästämme kehitystyöstä hyvänä esimerkkinä toimii esimerkiksi Ohjuri-huollonohjausjärjestelmämme, jonka kehitysvaiheen aloitimme vuonna 2018. Ohjuri tehostaa työmääräimien hallintaa, tekee asiakkaan tarpeisiin vastaamisesta nopeampaa ja ennen kaikkea lisää toimintamme läpinäkyvyyttä asiakkaallamme.

Digitaalisten toimintatapojen omaksuminen on pitkälti kulttuurin johtamista. Sama pätee myös turvallisuusajatteluun. Kaiken strategisen kehittämisen keskellä on hyvä muistaa, että tärkeintä toiminnassamme on hyvän työpäivän päätteeksi turvallisesti kotiin palaava arelainen.